téma
24/07/2021 | téma | Barbora Votavová

Slova a zvuky: 5 + 1 letní audioknižní tip

Je tu druhé podivné léto v řadě. Cestování je sice pořád obtížnější, ale není nemožné. Než přijde další vlna veder, záplava nebo hurikán, je počasí ideální na sport. Navíc už se většina z nás nebojí zvát si domů návštěvy a taky jsme nuceni najít i ty kusy oblečení, které nemají v pase gumu. To znamená, že jezdíme vlakem, běháme, cvičíme a myjeme okna, na která se v pandemii zapomnělo. Doba jako stvořená k poslechu audioknih.

12/06/2021 | téma | Barbora Votavová

Slova a zvuky: Podcast Litera

V úterý se odehrálo vyhlášení dalšího ročníku cen Magnesia Litera. Cena, jejíž dosah stagnuje a která si z kritiky hlavu nedělá, samozřejmě podcasty reflektovat nezačala — ale opačně to rozhodně platí.

05/06/2021 | téma | Ján Mackovčák

Slovenská spojka: Od Tatier k Dunaju o Bratislave spievajú

Zatímco slovenští čtenáři mají poměrně dobrou představu o tom, co se v Česku čte a vydává, v opačném přeshraničním směru to příliš neplatí. V novém seriálu se to náš slovenský agent pokusí napravit. A kde jinde začít než v Bratislavě?

29/05/2021 | téma | Jakub Pavlovský

Pohádky v balení společně s mýdlem

Antikvariáty, stejně jako další obchody, mohly po několikaměsíční odmlce znovu otevřít. Brzy poté jsem se vydal do svého oblíbeného antikvariátu v centru Prahy, abych si se zkušeným antikvářem prohlédl přírůstky, které se mu podařilo sehnat v době výdejních okének.

15/05/2021 | téma | Barbora Votavová

Slova a zvuky: Pionýrka slepých uliček

Do jaké knihy se pustit a jakou knihu si pustit? Jak vybrat čtení, které je dostatečně podnětné, aby nebylo ztrátou času, knihu, která je dostatečně čtivá, abychom se do ní nemuseli nutit, dostatečně náladově pružná, abychom ji neodložili, když přijdou chmury, nebo naopak v záchvatu dobré nálady? Pátrání po tom, po jakém titulu sáhnout, je v případě audioknih ještě složitější.

01/05/2021 | téma | Jakub Pavlovský

Zůstával i poté, kdy už jiní odešli

Návštěva antikvariátů je v posledních měsících ochuzena o jeden z podstatných aspektů — zákazníci nemůžou brouzdat mezi regály a náhodou tak narazit na tituly, o kterých ani netušili, že je chtějí. Kvůli omezením musí jít zkrátka na jistotu a dopředu si objednat konkrétní publikace. A přesně to byl i můj případ…