Knihovny jsou neodmyslitelnou součástí literárního světa. Nejenže jsou vstupní branou do literárních lesů i průvodci po nich, ale také skrývají tajemství a poklady, nominují romány na mezinárodní ceny a měl by se o ně prý zajímat i americký prezident.
Literatura není předmětem čtenářských vášní a kritických rozepří, nýbrž i statistik. Zkoumají se prodeje, počty vydávaných knih, průměrné ceny, preference různých publik nebo socio-ekonomické zázemí čtenářů. Autoři, nakladatelé nebo novináři se však nenechají svázat žádnou škatulkou.
Zatímco končí jedno velké obchodnické drama, stovky malých se odehrávají dál. Lidé považují knihy za své základní právo, bojují za možnost si je alespoň půjčovat, stahují je zadarmo na cestách a hlavně je stále píší. I když občas i to už není jako dřív.
Zatímco poroty udělují ceny za přínos literatuře a obdivuhodné knihy, trh a konkurenční tlak často proměňují literaturu samotnou. Už proto není výjimkou reklama v samotném literárním textu, vyjadřování autorů na téma knižní distribuce nebo statistika nejčtenějších pasáží.
Literatura otevírá své brány publiku: spisovatelé nabízejí čtenářům možnost pojmenovat postavy románů nebo redigovat rukopisy. A čtenáři nevěří strojům.
Nekončící příběh sporu Amazonu s vydavatelstvím Hachette má další dějovou zákrutu, internetový obchod se dohodl s jiným velkým nakladatelem. A zbytek Ameriky se chystá na Halloween.