„Vždycky jsem si vyčítal, že nejsem žádný hrdina, že jsem slaboch, nerozhodný, ustrašený, že se raději budu trápit než bojovat, ale vždycky jsem se utěšoval, že to dělám proto, abych mohl psát,“ říká Ťia Pching-wa v doslovu ke knize „Otevřít za dvacet let“. V návaznosti na román téhož autora „Padlá metropol“ (2020) ji v překladu Zuzany Li vydalo nakladatelství dybbuk.
Slovo „influencer“ už v dnešní době patří do slovníčku valné většiny světové populace. Fenomén se rozšířil díky rozmachu sociálních sítí, na kterých se každou sekundu objevují nové příspěvky. Pro mnohé je „influencerství“ způsob obživy, který si sami vybrali. Ale co když něčemu takovému vystavíme děti, které o svém osudu ještě samy rozhodovat nemohou?
Sally Rooneyová, irská autorka tří velmi úspěšných vztahových románů, se ve svém druhém díle zabývá klasickým tématem formativní první lásky, které stojí v cestě mnoho překážek.
Jak je možné, že prvotina mladé autorky odstartovala dnes již trilogii bestsellerů, jejíž úspěch podtrhují mnohá literární ocenění a připravovaná seriálová adaptace? Recenze knihy „Maková válka“ od Rebeccy F. Kuangové.
Filip Titlbach v rozhovorech s queer lidmi prošlapuje cestu k jejich respektu až příliš zeširoka. Recenze knihy „Byli jsme tu vždycky“.
„‚Ostrov‘ je tedy poctou vyprávěním, ať už věrohodným, či vybájeným. Je ale také hrou zasazenou do kulis minulosti, z níž si asi chceme odnést něco i do současnosti.“ Recenze nejnovější knihy Biancy Bellové.