časopis host 08/22

V ČÍSLE NAJDETE

OSOBNOST
S dokumentaristkou Adélou Komrzý o safe space na uměleckých školách, současném umění a generaci dvacátníků

TÉMA
Venkov
Milan Pavlovič: Drolící se hráze pokroku. O hledání vesnice, nekonečných návratech a smyslu půdy v literatuře
Martin Svoboda: Návraty do antiměsta. O karikaturách, filmu a perspektivě českých režisérů
Idylické obrazy venkova jsou ideologické nástroje
Rozhovor se sociologem Pavlem Pospěchem

KRITIKY
Kazuo Ishiguro: Klára a Slunce (Ladislav Nagy)
kritika v diskusi Ondřej Nezbeda (ed.) — Bianca Bellová — Markéta Musilová — Ladislav Nagy: Starý dobrý Ishiguro. Není to málo?
Viktor Špaček: Čistý, skromný život (Kryštof Špidla)
Michael E. Mann: Nová klimatická válka. Jak si vzít planetu zpět (Ondřej Nezbeda)

RECENZE

Jan Bělíček: V chapadlech murmuru. Jak číst literaturu krize (Zdeněk Staszek)
Jan Těsnohlídek ml.: Garum (Libor Staněk II.)
Jan Štifter: Paví hody (Kryštof Eder)
David Diop: V noci je každá krev černá (Vít Malota)
Jiří Kratochvil: Škrtiči bohyně Kálí (Josef Chuchma)
Michal Čuřín: Podivná literatura? Kapitoly z české homosexuální prózy po roce 1989 (Sylva Ficová)
Alice Horáčková: Rozpůlený dům (Klára Fleyberková)
Andri Snær Magnason: O času a vodě (Jana Šrámková)
Elena Ferrante: Na okraji. O potěšení z četby a psaní (Jan Němec)

ESEJ
Tomáš Erhart: O malých lidech a velkých dějinách. Alexijevičová a Ulická — Zapisovatelky sovětských vzpomínek

DÁLE
Stanislav Biler: Co se to vlastně děje?
Dmitrij Kapitelman: Cesta na Krym
Marek Torčík: Pohyb. Původní povídka
Ondřej Nezbeda: K čemu je dobré se sjet

A MNOHO DALŠÍHO

Prolistovat v PDF