„Jsou i jiní tady ve východní Africe, kteří se snaží dělat to co Nyege Nyege. Ale všichni selhávají. Chybí jim plán, koncepce, jasně daný postup. Zahrát na festivalu, nahrát desku, vydat a poslat do Evropy.“ S kýmkoli se na festivalu Nyege Nyege bavíme, ten nám potvrzuje to, kvůli čemu jsme se ostatně do Ugandy vypravili.
„Ondřej Nezbeda zveřejnil 1. listopadu 2022 na tomto webu glosu ‚Pět fází smutku nad Státní cenou‘. Považuji za důležité vyslovit se k několika uvedeným bodům, které jsou poněkud zkreslující a manipulativní,“ píše Radim Kopáč. A redakce časopisu Host na to posléze reaguje novým komentářem.
Nedávné narozeniny Sylvie Plathové, jedné z nejvýznamnějších spisovatelek 20. století, si shodou náhod připomínáme během měsíce duševního zdraví. Proč to tedy z některých reakcí na autorčinu tvorbu vypadá, jako by její smrt byla na tvorbě této feministické literární ikony tím nejzajímavějším?
Kateřina Tučková obdržela minulý týden Státní cenu za literaturu. Diskuse o oprávněnosti této volby rychle prošla několika fázemi, volně připomínajícími pětistupňový model truchlení psycholožky Elisabeth Kübler-Rossové.
Zveřejňujeme reakci básníka a bohemisty Libora Staňka II. na zde publikovaný projev básnířky Alžběty Stančákové ze Sjezdu spisovatelů.
Projev básnířky Alžběty Stančákové, kterým otevřela předposlední diskusní blok s tématem Literatura a feminismus v rámci letošního Sjezdu spisovatelů.