Pro Moora je komiks ideální médium, kde může uplatnit svůj smysl pro syntézu stylů, žánrů, dějinných milníků i historických kuriozit. Recenze komiksu Providence od Alana Moora.
Román jako příležitost k naprosté soustředěnosti. Recenze románu V očekávání od Gunsteina Bakkeho.
Bergmanovy povídky: mysteriózní, nestárnoucí a melancholické. Recenze sbírky Úsměvy letní noci.
Román smutně naplňující pravidlo „nesuď knihu podle obalu“. Recenze románu Náš Coney Island od Billyho O'Callaghana.
Neuspěchané povídky přicházejí — a s nimi i zaznamenáníhodný autor. Recenze knihy Hranice lesa od Vratislava Kadlece.
Groteska o hloupých akademicích a legračních dějinách. Recenze románu Učenci od Petra Luňáka.
(Převážně) próza, která se nebojí ničeho, natož trapnosti. Recenze na novelu Ondřeje Macla Výprava na ohňostroj.
Přední český fenomenolog Ivan Blecha představuje svou poslední knihu s velkolepým názvem Bytí a svět a důležitým podtitulem Heidegger v kontextu, v níž ojedinělým způsobem pracuje s výkladem Heideggerových úvah o architektuře, bydlení a soužití lidí ve společnosti.
Byla by škoda, kdyby byl Albert Einstein (1879—1955) znám jen jako ledabyle se oblékající podivín s rozevlátým účesem, který ví všechno o vesmíru a porušuje bonton, kudy chodí. Byla by ovšem také škoda, kdyby zůstal v povědomí pouze jako geniální fyzik, autor speciální a obecné teorie relativity a…
Občas bývá čtení současných románů podobné hokejovému mači. První třetina chaos a překotnost, dějový motor nemůže naskočit a dostat se do rytmu. Pak vplujeme do slíbeného otevřeného prostoru, sledujeme hajlajty v jakémsi cloudu, začínáme tušit další scénář, který se v poslední třetině naplní, takže…
Vydávat knihy publicistických textů, které čtenář z valné většiny zná (nebo nezná, protože ho nezajímají?), je věc ošemetná. Nakolik budou texty sdělné i mimo dobu svého vzniku? Budou srozumitelné i bez dobového kontextu? Někdejších kauz, záminek ke psaní a bouří ve sklenicích vody? A komu jsou…
Byl to buď Joyce, nebo Faulkner, který řekl, že pokud chcete o nějakém městě psát dobře, musíte ho také hodně nenávidět. U obou pánů to platilo vrchovatě. O autorech z Ostravy to obecně moc neplatí.