Hranice našeho světa se na podzim rozšířily o osm nových emojis. Do standardizovaného seznamu znaků přibyla harfa, řepa, lopata, cákanec či obličej s pytli pod očima. Více ve fejetonu Jakuba Jetmara.
„Je to právě toto zděšení, co ve mně při psaní vzbuzuje největší pochyby. Proč vlastně psát? Proč přidávat další a další obsah do již tak hektického světa,“ ptá se v pravidelném sloupku pro časopis Host Marek Torčík.
Přijmeme-li tezi, že literatura mění společnost, tak dystopická díla se jeví jako ideální spouštěče takové změny. Dystopie jsou zvětšovací skla temných stránek naší reality. Jan Váňa se v pravidelném sloupku pokouší zjistit, jak literární díla ponoukají společnost k akci.
„Když se například jedna z jeho úplně prvních výstav po bienále během několika dní vyprodala, David byl pobouřený. Nelíbilo se mu, že si jej sběratelé pořizují jako investici,“ píše Marek Torčík o Davidu Wojnarowiczovi ve svém pravidelném fejetonu pro časopis Host.
Před prázdninami vyšel po dlouhé době nový román slavného amerického spisovatele Johna Irvinga. Komu by se ale nechtělo pouštět do této více než tisícistránkové prózy, tomu nabízíme manuál, s čím jiným začít a proniknout tak do díla tohoto úžasného vypravěče.
Jsou díla, která fungují jako začátek konverzace. Norské drama režisérky Liljy Ingolfsdottir „Až na věky“, které v září vstoupilo do českých kin, je přesně takový případ.
Literární díla milujeme, štvou nás nebo nás nudí. Jak se to ale děje, že některé knihy výrazně mění svět kolem sebe a jiné ne? Jan Váňa se v pravidelném sloupku zamýšlí nad vztahem intimního požitku ze čtení a celospolečenského dopadu literatury.
Každý z nás vnímá zvuky v různé intenzitě, ať už je to hudba, nebo hluk prostředí. Někdy je nejvíc zapotřebí ticho, abychom opět mohli začít vnímat.
„Pokud se budete dostatečně snažit a hodně pracovat, máte šanci dosáhnout na vše, po čem toužíte. A přestože příběh mé rodiny byl spjatý s tvrdou prací, nedosáhli na nic z toho, co v životě chtěli.“ Nový sloupek Marka Torčíka pro časopis Host.
Tentokrát o čtení. Či přesněji, o sociologii čtení. Jak se pozná, že je nějaká kniha dobrá nebo špatná? A pro koho to vlastně platí? Jan Váňa píše ve svém pravidelném sloupku o vztahu literární hodnoty díla a jeho různých čtení.
Na konci května vstoupil do českých kin francouzský snímek „Saint Omer“. Dva roky staré drama, které na festivalu v Benátkách získalo cenu poroty, vypráví o jednom z největších tabu — vraždě vlastního dítěte.
Jak může procházka po vyvýšené terase newyorkské High Line a návštěva malé výstavy s širokoformátovými fotografiemi Josefa Koudelky proměnit celý den? Sloupek newyorské bohemistky Michelle Woods pro časopis Host.